Sunday, August 02, 2009

aku baca novel - episode 1

nukilan seorang sahabat blogger menarik ak untuk membaca sebuah novel yg tak asing lg.. filemnya sudah ak tonton.. sebenarnya dah lama mencari novel ni tapi dek sebab kedekut nak keluar duit untuk senaskhah buku ini maka ak tngu dan tunggu dan menunggu lagi..akhirnya keluarlah versi online novel ini.. aku rasa pelik lagi asing sebab selama idup ni tak pernah terdetik nak baca novel.. roomate aku semua pon kaki novel.. tapi x pernah terinduce pun.. ini pertama kali dalam sejarah aku berjaya menghabiskan separuh muka surat novel setebal 313 m/s ni.. rasa bangga pun ada..insyaallah lagi separuh tu akan ku try finish kan juga dalam minggu ni kalau x bz..

teringat kata-kata seorang teman yang juga pembaca novel " baca novel ni bahaya sebab ko boleh jatuh cinta ngan karakter dalam novel tu, kadang2 boleh sampai angau". fuhh! giler r..tu kusyuk tahap dewa..menghayati, mendalami, merasai sampai ke jantung hati. tapi ada kebenaranya.. sebab ak rasa aku pun dah mula mengalaminya..kot.. :-) .masa nonton filemnya dulu pon dah terasa getaran jiwa tu.. kalaulah ada manusia sesempurna akhlaknya si Fahri ni.. aduiii.. tambah pulak sekarang ni dah baca novelnya.. jalan cerita dia lebih kuat, penceritaan watak utama tu lebih teliti, lebih terperinci.. lagi la menampakkan kekuatan sifat sprititual dan fizikal kak fahri ni.. boleh lemas aku.. tolong2!.

ak sedang berusaha menamatkan muka surat yang berbaki separuh lagi ni.. novel ni bagus sebab aku suka cara penulis ni mendescribe masyarakat mesir tu mcm mana.. aku suka membaca sesuatu mengenai kaum lain di negara lain..manusia ini sememangnya banyak perbedaan.. aku suka baca terjemahan hadith2 dalam penulisan ni.. menginsafkan..membaca novel ni juga menemukan aku dengan jawapan kepada persoalan yang sering ak musykilkan tentang takdir tuhan.. alhamdulillah..sekarang baru faham.. hurm x sabar nak katam ni.. dah tau ending nyer dalam filem..dalam buku pulak..

novel yang dimaksudkan - ayat-ayat cinta

2 comments:

Farah Hanani said...

aku plak smpai hari ni paranoid nak baca novel itu kerana takut akan menjadi insaf.. huhu..
but u should read cerpen pudarnya pesona cleopatra from the same author. so nakal..

kakna said...

skunk ni tgh bc the kite runner tulisan khaled hosseini.. giler2 insaf bc novel tu..harapnya istiqamah la keinsafan aku ni..amenn