Monday, August 03, 2009

ya tuhan..ampunkan daku..

jam 10.32 mnt malam, hari isnin ak berjaya menamatkan bacaan novel pertamaku..ya ampun sungguh x kusangka begini terkesannya jiwa dan perasaan membaca karya agung saudaraHabiburrahman El Shirazy ini.. sampai tak terhitung titisan air mata yang menitis.. hebat amat impaknya.. sangat menyentuh hati dan sanubari sesiapa saja yang punya hati dan akal yang waras.. agungnya tuhan itu sampai bisa menciptakan seorang manusia yang cukup hebat bermain dengan mata pena sehingga mampu menulis catitan yang sebegini rupa..

cukup padat lagi sarat ilmu dan pengajaran di sebalik penulisan ini.. gayaku kalau membaca aku suka berfikir.. mengaitkan setiap rangkap itu dengan kejadian hari-hari yang aku tempuhi.. ya allah, terlalu banyak sebenarnya sindiran sinis tapi wajar yang tempelak ke muka ini.. namaku seorang muslim, agamaku islam namun akhlakku, amalanku kadangkala tidak seiring dan sejalan seperti yang dituntut.. ya tuhanku.. maafkan aku jika terkadang.. barangkali selalu.. aku lupa akan suruhanmu, aku lalai melewati setiap sunnah kekasihMu, moga hidayahMu tetap disampingku, disamping keluargaku, disamping teman-teman seperjuangku.. Ya Allah aku mohon, sehingga saat aku menhembus nafasku yang terakhir, tetaplah aku dalam hidayahMu ..

No comments: