Saturday, December 26, 2009

ratu ais batu @ ice queen..

selesai menonton titanic untuk ketiga kalinya,
tontonan kali pertama ketika masih di sekolah rendah,
ketika itu berusia 12 tahun..
kali kedua ketika berumur 17 tahun..
dan buat yang ketiga kalinya, baru semalam..
semalam.. umur aku, 22 tahun..

bezanya, tontonan kali pertama dan ketiga..
yang pertama kurang feel tapi berjurai-jurai jugak air mata..
walaupun x faham sangat emosi yang cuba disampaikan..
almaklum masih dizaman kanak-kanak ribena
yang ketiga memang feel.. penuh penghayatan
menusuk sampai ke jantung hati..
tapi peliknya
setitis pun tak menitik..

p/s : memetik kata2 seorang teman.. "kakna kan ice queen".. hurmmm.. :P

6 comments:

maiyah said...

filem tu mmg mngyayat hati,, hero plak mati huhuu

kakna said...

kak maiyah - tgk x fake trailer titanic ni? konon2 sekuel dr filem titanic.. jake dawson tibe2 idup sbb mayat die terawet dlm ice cube n muncul kat masa depan.. vid die ade kat youtube

sharamli said...

benda lain k0t yg menitik..hik3

syahbandar87 said...

shamramli..benda lain??x kn menitik darah pulak..

hmm..cita ni sbnrnye nk tnjk betapa hbtnye cinta pasangan ni kn..cam romeo juliet la..teruna dara..laila majnun..

lps tngk nanti rmi pulak yg berkhayal..nk bercinta.pastu mula mendekati cinta..pastuuuuuuuuuuuu..fikir la sndri.hehe.

Pei Pan said...

Cerita yang dari dulu sampai sekarang menonton tak pernah sampai habis. Tak begitu menarik buat saya. Tapi adik bongsu mampu menonton hampir 10 kali!

kakna said...

syahbandar87 : pastuuuuuu.. :)

pei pan : 3 kali menonton 3 kali start tgk dah separuh jalan.. :)