Tuesday, September 29, 2009

search engine kegemaran anda??

lari dari topik kebiasaan.. saje nak share dgn teman2 tentang kemunculan search engine yg agk baru.. baru bagi yang belum pernah dengar.. BING nama nyer.. invented by Microsoft. actually saya mula try menggunakan search engine ni lebih kurang 2 bulan lepas. setakat ni memang google on top of the choice. memang google cariannya lebih tepat, more accurate dengan apa yang kita inginkan.. mudah, tepat, cepat.. pengguna didahulukan, pencapaian diutamakan.. yeah!!. even BING dicipta sebagai pesaing kpd google, but i still googling in wateva i search on the net.. google tetap di hati

walaubagaimanapun, uniknya mengenai BING.com ini.. saya begitu tertarik dengan background image di halaman depannya. setiap hari imej yang berbeza dipaparkan. imej yang diuplode kebiasaannya foto- foto pemandangan atau macro image yang secara tidak lansungnya memberi banyak pendedahan kepada pengguna tentang geografi dunia kita. saya sendiri sangat teruja untuk melayari BING hanya untuk melihat background image yang bertukar setiap hari. tapi for web browsing saya tetap memilih google.

p/s - BING membawa kita mengenal tempat2 menarik di serata dunia melalui background image nya. hari ini, BING memperkenalkan saya dengan sebuah kawasan perkampungan di tanah besar china. an area called Guangxi Zhuang

11 comments:

sharamli said...

0rg bru tw ni..hu3

Farahanani Amhazali said...

baru tau gaks.. agak menarik especially ble try carik image gne Bing. sbb ble mouse hover kat image akan jd larger.. sgt comel. huhu..

Cik Skaf said...

Salam. Thanx kakna. Terima kasih sgt. Kak skaf baru tahu nie. Tapi mmg betullah cantikkan background imagenya... takpe hari2 leh bukak utk tgk image aje... hehe..
utk carian Tetap pilih google :)

. said...

tak pernah cuba lagi.

Abang Long said...

Salam Syawal. Sering tertinggal dek kelajuan massa.

Tolong jawab soalan ini. APAKAH KUIH ATAU JUADAH YANG PALING DISUKAI SETIAP LEBARAN ?

TERIMA KASIH :)

et said...

wah3..time kaseh utk info..
ley cube..^^

Pei Pan said...

sama seeprti anda, Google masih yang terbaik pada pandangan saya.

Anonymous said...

google terbaikkkkkk

Anonymous said...

wah..besh info..tq kakna..sorry lama xsinggah blog..slmt hari raya ye...luv u sis

kakna said...

to all - google is still leading tp sy tetap teruja melihat gmbr2 background image d BING.. mungkin sebab minat sy ke arah itu

ayisy said...

salam. setakat ni google nombor satu di hati saya lah. tp bila cari di google tak dpt, saya akan cari di bing dan yahoo! huhu..